یزدفردا: فرماندار عنبرآباد از بررسی تعلل در تکمیل بیمارستان این شهرستان با همکاری دستگاه قضایی خبر داد و گفت: اگر چه فاز اول بیمارستان در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد اما پیمانکار باید جوابگوی هر گونه کوتاهی در این زمینه باشد.

به گزارش یزدفردا: یزدان افشاری پور تکمیل بیمارستان عنبرآباد را جزء مطالبات متعدد مردم دانست که متاسفانه بهره‌برداری از این زیرساخت ضروری در حوزه بهداشت و درمان سال‌ها دستخوش بعد زمان قرار گرفته و افزود: با توجه به اینکه مردم عنبرآباد باید از دورترین نقاط برای دریافت خدمات درمانی به جیرفت عزیمت کنند لذا تکمیل این پروژه زمان‌بر در اولویت کار قرار گرفت. 

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان و بازدید از روند عملیات اجرایی بیمارستان عنبرآباد اظهار کرد: وزیر بهداشت در بازدیدی که از این طرح داشت قول مساعد داده شد که  تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

افشاری پور از تذکرات لازم به پیمانکار توسط شرکت مادر تخصصی سازه‌های بیمارستانی خبر داد و از روند ساخت بیمارستان عنبرآباد انتقاد کرد که به صورت لاک‌پشتی و کُند است و گفت: هفته گذشته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی سازه‌های بیمارستانی ضمن بازدید از پروژه بیمارستان عنبرآباد، تذکرات لازم به پیمانکار داده شد.

فرماندار عنبرآباد از تخصیص اعتبار به ساخت بیمارستان این شهر خبر داد و افزود: برخورداری از خدمات بهداشتی درمانی یک بیمارستان حق مردم است و ورود دستگاه قضایی برای به نتیجه رسیدن این مطالبه به حق مردم نویدبخش سرعت‌ بخشیدن به روند کار خواهد بود. 

وی به مردم عنبرآباد اطمینان خاطر داد که از مجرای قضایی و دولتی پیگیر مطالبات آنها خواهیم بود و گفت: پیگیر مطالبات مردم در این راستا هستیم تا هر چه سریع تر وضعیت بیمارستان تعیین تکلیف شود و مجموعه اداری و اجرایی برای کمک به پیمانکار در جهت تسریع در روند کار بیمارستان آماده هر گونه همکاری هستند. 

افشاری پور ابراز امیدواری کرد که با اقدامات مطرح شده شاهد بهره‌برداری از فاز اول بیمارستان که شامل اورژانس است، در ۶ ماهه نخست سال جاری باشیم.

وی امیدآفرینی به جامعه را وظیفه همه مدیران دانست که با انجام به موقع مطالبات عمومی محقق خواهد شد و گفت: مدیران نباید با کوتاهی سبب ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه بشوند و در زمینه بیمارستان عنبرآباد تاکنون کوتاهی صورت گرفته که می‌طلبد همگان برای جبران این مهم با همگرایی پای کار بیایند و گره از مشکلات مردم باز کنند.

کلنگ عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبرآباد در سال ۱۳۹۳ به زمین زده شده که متاسفانه با گذشت ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر منتظر تحقق وعده مسئولان امر در بهره‌برداری از فاز اول و تسریع روند کار هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا